Κυριάρχησαν οι κόντρες των ΚΤΕΛ

Η συζήτηση για την υπογραφή της σχετικής προγραμματικής σύμβασης, το βράδυ της Τετάρτης, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, δεν εξελίχθηκε όπως θα περίμενε κανείς, καθώς καταγράφηκαν ενδοπαραταξιακές εντάσεις, υψηλοί τόνοι, αλλά και μια ψηφοφορία-έκπληξη.
Το ζήτημα προέκυψε από την εισήγηση της Ανεξάρτητης Δημοτικής Πρωτοπορίας, την οποία έκανε ο δημοτικός σύμβουλος, αλλά και πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, Γρηγόρης Γκίκας. Με την άποψή του, λόγω αντικειμένου, να έχει βαρύνουσα σημασία, ούτε λίγο ούτε πολύ κατηγόρησε το αστικό ΚΤΕΛ για υψηλότερο, από αυτό που προβλέπει ο νόμος, κόμιστρο, προκαλώντας την άμεση και έντονη αντίδραση του προέδρου του αστικού ΚΤΕΛ Στέφανου Μουστακλή, που παραβρέθηκε στη συνεδρίαση.
Ο καθορισμός των ζωνών, βάσει των οποίων καθορίζεται η τιμολογιακή πολιτική, έχει γίνει το 1997 και εκ νέου το 2004. Τότε, αρμόδια για τον έλεγχο των χιλιομετρικών αποστάσεων ήταν η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Όπως ανέφερε ο κ. Γκίκας, οι ζώνες είναι λανθασμένες και με δεδομένο ότι από την εφαρμογή του Καλλικράτη η αρμοδιότητα αυτή πέρασε στους δήμους, ζήτησε τον επανακαθορισμό των ζωνών και μετά την επιδότηση του εισιτηρίου. Για τον λόγο αυτό ζήτησε την αναβολή συζήτησης του θέματος, προκειμένου διαπαραταξιακή επιτροπή να μελετήσει το θέμα και στη συνέχεια να ληφθεί απόφαση για την υπογραφή της σύμβασης.
«Οι αποστάσεις είναι μικρότερες», σημείωσε και ζήτησε να μειωθεί πρώτα το κόμιστρο με τον επανακαθορισμό των ζωνών. «Θέλετε να δώσετε τα 50 λεπτά και να το πάτε 1,20 ή να δώσετε τα 50 λεπτά και να το πάτε 0,70 λεπτά;», σημείωσε χαρακτηριστικά στη δευτερολογία του.
Η πρόταση για αναβολή του θέματος τέθηκε σε ψηφοφορία, αλλά απορρίφθηκε από την πλειοψηφία των συμβούλων.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚ ΤΩΝ …ΕΣΩ
Για «πυροτέχνημα» με πολιτικές σκοπιμότητες έκανε λόγο ο κ. Μουστακλής, απαντώντας έντονα στον κ. Γκίκα. «Άκουσα με έκπληξη πολλά πράγματα αναληθή. Αυτές είναι οι αποστάσεις σύμφωνα με τις μετρήσεις που έχουν γίνει από το Πανεπιστήμιο Ξάνθης το ’87 και το 2004, και πρέπει να ξέρετε ότι το αστικό ΚΤΕΛ δεν είναι ταξί. Δεν επιλέγει την συντομότερη διαδρομή. Επιλέγει τη διαδρομή που εξυπηρετεί το κοινωνικό σύνολο, συνδέοντας περιοχές για τις οποίες υπάρχει ενδιαφέρον από το επιβατικό κοινό. Είναι ένα πυροτέχνημα και λυπάμαι, γιατί είστε και συνάδελφος και δεν ξέρω για ποιους πολιτικούς λόγους το χρησιμοποιείται», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, η τοποθέτηση που περισσότερο προκάλεσε «ρήγμα» στην παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης, ήταν αυτή του Νίκου Τσόλη, ο οποίος διαφοροποίησε τη στάση του.
«Σήμερα θυμηθήκαμε να γίνουμε ανακριτικό γραφείο; Δυόμισι χρόνια εδώ, εγώ πρώτη φορά ακούω σήμερα ότι είναι λάθος οι ζώνες. Γιατί; Επειδή η δημοτική αρχή επιδοτεί το εισιτήριο στα λαϊκά στρώματα; Μακάρι να υπάρξει πρόβλεψη και για επιδότηση του εισιτήριο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ στα χωριά και δε θα ρωτήσω αν έχει air condition ή ίντερνετ. Εγώ ψηφίζω με τα δύο χέρια, γιατί είναι για το καλό των ανθρώπων που μετακινούνται», πρόσθεσε και έκανε λόγο για «μικροπολιτική», προκαλώντας τη δυσφορία τόσο του κ. Γκίκα, όσο και του Γ. Εμμανουηλίδη. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο επικεφαλής της παράταξης Νίκος Γκόντας, είχε αποχωρήσει νωρίτερα από τη συνεδρίαση και δε βρισκόταν στην αίθουσα.
Στο ίδιο ύφος, βέβαια, απάντησαν ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Θ. Γιωτίτσας και ο δήμαρχος Θ. Μπέγκας. «Η εισήγηση σας για τις χιλιομετρικές αποστάσεις δεν είναι σωστή, για εμάς. Οι ζώνες είχαν καθοριστεί με τον σωστό τρόπο, έτσι καθορίστηκαν οι τιμολογιακές πολιτικές τα τελευταία 13 χρόνια.», σημείωσε, ο κ. Γιωτίτσας.
«Ο κ. Γκίκας μπορεί να μας φέρει την πρότασή του, τι νομίζει ότι πρέπει να γίνει, να το εξετάσουμε και να επωφεληθούμε όλοι, αν είναι έτσι τα πράγματα. Όμως, σήμερα, μιλάμε για κοινωνική πολιτική και διαπραγμάτευση με ένα μονοπώλιο, να κάνουμε κάτι για την ελάφρυνση των πολιτών. Είμαστε η πρώτη δημοτική αρχή που μέσω του ΣΒΑΑ θα φέρει έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, πρώτη φορά που θα έχουμε μια πλήρη μελέτη για το κυκλοφοριακό αυτής της πόλη», σημείωσε ο δήμαρχος, κλείνοντας ουσιαστικά το θέμα.

«ΠΟΙΚΙΛΙΑ» ΣΤΗΝ ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ
Εκτός από την Ανεξάρτητη Δημοτική Πρωτοπορία, αντιρρήσεις υπήρξαν και από τις υπόλοιπες παρατάξεις της αντιπολίτευσης, με διαφορετικά επιχειρήματα. Στην ψηφοφορία που ακολούθησε, υπέρ της σύμβασης με παρατηρήσεις τάχθηκε η «Λαϊκή Συσπείρωση», απείχε η παράταξη «Γιάννενα-Πολίτες για την Ανατροπή», λευκό ψήφισε η παράταξη «Γιάννενα Τώρα» και αρνητικά η ΔΡΑΣΥ.
Δικαιολογώντας τη στάση της παράταξης, ο Άρης Μπαρτζώκας χαρακτήρισε ανεπαρκή τα στοιχεία, σημειώνοντας πως ο δήμος θα έπρεπε να κάνει σχετική μελέτη και όχι να βασίζεται στα στοιχεία του Αστικού ΚΤΕΛ.
«Κανείς δε διαφωνεί με τη μείωση, αλλά θα θέλαμε ο δήμος να έχει τη δική του άποψη πάνω στα στοιχεία που κατατίθενται από το ΚΤΕΛ. Καλή η συνεργασία με το Αστικό, αλλά θα πρέπει να είναι ισότιμη», σημείωσε.
Στο ίδιο μήκος κινήθηκε και ο Β. Καραμπίνας, ο οποίος έκανε λόγο για ένα θετικό βήμα, αλλά επεσήμανε ότι χρειάζεται ολοκληρωμένος σχεδιασμός για τις αστικές συγκοινωνίες. «Είναι σα να δίνουμε ασπιρίνη σε καρκινοπαθή», σημείωσε χαρακτηριστικά, ζητώντας παράλληλα περισσότερα δρομολόγια από το Αστικό ΚΤΕΛ.
«Χρειάζεται σχεδιασμός που να πατά πάνω στις πραγματικές ανάγκες και ένας τέτοιος, από την πλευρά του δήμου, δεν υπάρχει. Είναι ανάγκη οι μεταφορές να είναι δημόσιες με χαμηλό εισιτήριο. Όμως, αν είναι να μειωθεί έστω και μια δεκάρα με αυτή τη σύμβαση, θα την ψηφίσουμε», τόνισε ο Δ. Τασούλας.
Για μια επιδότηση προς την εταιρία έκανε λόγο ο Σ. Μαλάμος, σημειώνοντας ότι δεν επιδοτούνται βασικές γραμμές, όπως αυτή προς και από το Πανεπιστήμιο, που είναι και αυτές με τη μεγαλύτερη ζήτηση. «Πρόκειται για κοροϊδία», ανέφερε, μεταξύ άλλων.

Πηγή

Πες το στους φίλους σου...
FaceBook  Twitter